Naša spletna stran uporablja piškotke, da bolje deluje. Ali se strinjate, da na vaš računalnik naložimo piškotke za ta namen?

Na glavno stran

Učenje plavalnih tehnik na nadaljevalni ravni, podvodnih obratov in šolskih štartnih skokov

Spoštovani uporabniki!

Gradivo spletne strani Nadaljevalno učenje plavanja predstavlja slikovno dopolnitev poglavij o plavalnih tehnikah, obratih in skokih v vodo ter o metodiki nadaljevalnega učenja plavanja učbenika Plavanje, Učenje iz leta 2002. V njem so dr. Venceslav Kapus in njegovi sodelavci predstavili doktrino učenja plavanja v Sloveniji na začetku novega tisočletja.

Kaj je cilj in vsebina nadaljevalnega učenja plavanja?

V program nadaljevalnega učenja plavanja se vključijo plavalci, torej učenci, ki so že osvojili stopnjo Bronastega delfina. Cilj nadaljevalnega učenja je nadgradnja znanja iz začetnega učenja, torej učinkovitejše, bolj sproščeno in ekonomično plavanje, ki omogoča tudi dolgotrajnejše napore. Slednjemu lahko zadostijo le plavalne tehnike na nadaljevalni ravni (in ne več tudi drugi načini plavanja, ki so lahko del začetnega učenja), podvodni obrati in štartni skoki.

Učenje plavalnih tehnik

Učenje vseh nadaljevalnih plavalnih tehnik poteka podobno in sicer od učenja položaja telesa preko učenja udarce, zaveslajev in usklajenega gibanja glave ter dihanja do učenja celotne koordinacije. Pravilno gibanje začnemo učiti na kopnem in nadaljujemo v vodi do končnega plavanja brez dodatne pomoči. Podobni ideji sledijo tudi metodični postopki učenja podvodnih obratov ter šolskih štartnih skokov. Glede na izkušnje, smo vaje metodičnih postopkov razdelil na :

  • osnovne, ki pripeljejo večji del učne skupine do ciljnega znanja;
  • dopolnilne so namenjene tistim, ki kljub predelavi osnovnih vaj niso osvojili ciljnega znanja;
  • dodatne so namenjene učencem, ki zelo hitro osvajajo plavalna znanja. Z njimi lahko popestrimo učenja in hkratni podrobnejše vadimo posamezne elemente.

Seveda takšna razdelitev ni nujna in obvezna za vse. Poti, ki se jih učitelji poslužujemo do končnega cilja, torej do pravilnega, učinkovitega in varnega plavanja, je namreč mnogo, običajno toliko kot imamo učencev v skupini.

Spletna stran je šele na začetku svojega razvoja. Ideja je bila narediti spletno stran, ki je živa ter se sproti prilagaja in dopolnjuje z novimi vajami. Vaše pohvale, kritike in pripombe bodo zelo dobrodošle. Vzeli jih resno in jih skušali tudi upoštevati.

Vsa gradiva spletne strani so avtorsko delo, torej so filmski posnetki in besedila predmet avtorske zaščite ter drugih oblik zaščite intelektualne lastnine. Gradivo se lahko uporablja le neposredno s same spletne strani. Ker je njena zasnova celostna z jasno predstavljeno idejo, reproduciranje posameznih delov, bodisi filmskih posnetkov ali besedila, brez pisnega dovoljenja avtorjev ni dovoljeno.

Spletna stran Nadaljevalno učenje plavanja je namenjena VSEM tistim, ki učimo plavati plavalce. Seveda lahko z njeno pomočjo izpopolnimo tudi lastno plavalno znanje, do stopnje, da bo naše plavanje sproščeno, ekonomično, učinkovito in varno. Pri iskanju ustreznega študijskega gradiva lahko spletno stran uporabijo tudi vse institucije, ki izobražujejo in usposabljajo strokovni kader za učenje plavanja, kot so Univerza v Ljubljani (Fakulteta za šport, Pedagoška fakulteta), Univerza v Mariboru (Pedagoška fakulteta), Univerza na Primorskem (Pedagoška fakulteta) in Plavalna zveza Slovenije.

Za konec se zahvaljujemo vsem, ki so z veliko znanja, izkušenj in dobre volje pripomogli k uresničitvi tega projekta. Posebej bi izpostavili demonstratorje Laro Pincolič Šajber, Kajo Rožnik, Izo Senčar, Nino Stegu, Blaža Demšarja, Luka Rusa in Daniela Soosa, mlade, perspektivne slovenske plavalce, ki so zelo dobro znali pokazati tisto, kar smo želeli.


dr. Jernej Kapus
e-mail: nejc.kapus@fsp.uni-lj.si

 

Projekt izdelave spletne strani Nadaljevalno učenje plavanja je finančno podprla Fundacija za šport.